Grudzień 2019 / Styczeń 2020

SKORZYSTAJMY Z BONIFIKATY

 

W związku z pytaniami od właścicieli lokali informuję, że użytkowanie wieczyste gruntu pod budynkiem w Alei Wilanowskiej 208 zostało już przekształcone we własność. Adresy przekształceń można śledzić na stronie www.um.warszawa.pl/przekształcenia/

Poniżej instrukcja, jak otrzymać bonifikatę przy opłacie jednorazowej za przekształcenie w zależności, czy już otrzymaliśmy, czy jeszcze nie zaświadczenie potwierdzające przekształcenie.

Jeżeli otrzymałaś/otrzymałeś zaświadczenie potwierdzające przekształcenie nieruchomości po 30 listopada 2019 r.:
■ masz 2 miesiące na zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z bonifikatą (licząc od dnia otrzymania dokumentu)
■ po otrzymaniu informacji o wysokości opłaty jednorazowej z bonifikatą masz maksymalnie 2 miesiące na jej zapłatę – dzięki temu zachowasz prawo do bonifikaty naliczonej od opłaty jednorazowej obowiązującej w 2019 r.; dostaniesz dokument potwierdzający spłatę należności

Następnie:
■ złóż wniosek w sądzie wieczystoksięgowym o wykreślenie roszczenia o opłatę wpisanego w księdze wieczystej, do wniosku załącz dokument potwierdzający spłatę należności
■ jeżeli wcześniej wniosłeś opłatę roczną za użytkowanie wieczyste w 2019 r. nadpłata zostanie zwrócona (na wskazane konto lub w kasie Urzędu Dzielnicy)

Jeżeli nie otrzymałaś/otrzymałeś zaświadczenia:
■ a Twój adres jest już na liście przekształconych nieruchomości:
- nie musisz płacić za użytkowanie wieczyste za 2020 rok
- poczekaj na zaświadczenie - są wydawane sukcesywnie, bez potrzeby składania wniosku 
- nie masz powodu do obaw, zachowujesz prawo do bonifikaty, bez względu na datę otrzymania dokumentu 
■ a Twojego adresu nie ma jeszcze na liście:
- sprawdź ponownie za kilka dni, lista jest aktualizowana

* Ustawa z 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2019 r. poz. 916 ze zm.)

 

W imieniu Zarządu Wspólnoty

Arkadiusz Słodkowski

 

Czerwiec 2019

UPIĘKSZAMY WSPÓLNOTĘ

 

W planie na 2019 rok zapisaliśmy kilka projektów, które pozwolą nam mieszkać w jeszcze piękniejszym otoczeniu. Po pierwsze zaplanowaliśmy zmiany na klatkach schodowych – jesienią na parterach pojawią drewniane panele i lustra, a na wyższych piętrach – drewniane panele. Kolorystyka drewna będzie zgodna z tą zastosowaną w budynku. W tej chwili trwa projektowanie i wycena tych zmian.

kwiaty.jpg
 

Chcemy też odnowić podesty przy drzwiach wyjściowych na ogród, deweloper wykonał je z kostki Bauma, podesty te w tej chwili są już mocno zniszczone. Postaramy się zastosować bardziej szlachetne materiały podczas remontu.

Ponieważ skończyła się budowa Dom Development zdjęliśmy plastikowe zabezpieczenie trawnika przed Wspólnotą a w jego miejsce pojawił się estetyczny płotek.

Ogród jest na bieżąco pielęgnowany przez ogrodników i podlewany przez panów ochroniarzy.

 

w imieniu Zarządu

Arkadiusz Słodkowski

Luty 2019

SPRAWOZDANIE ZARZĄDU WSPÓLNOTY za 2018 ROK

1.    Zużycie energii elektrycznej. 
Zużycie energii elektrycznej utrzymuje się na poziomie roku poprzedniego, kiedy to po wykonaniu licznych modyfikacji w instalacji        elektrycznej osiągnęliśmy poziom zużycia energii elektrycznej, który nie pozwala na dalsze jego obniżanie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.    Kluczową inwestycją w roku 2018 była wymiana odwodnienia liniowego (kratek ACO) w garażu na poziomie -2 Wykonane prace doprowadziły do wyrównania standardów nawierzchni na obu poziomach garażu.
3.    W związku z nasilającym się problemem z gołębiami i tym co po sobie zostawiają, zdecydowaliśmy o montażu zabezpieczeń – kolców na krawędzi dachu oraz na parapetach.
4.    Wykonana została obowiązkowa okresowa kalibracja Gazexów w garażach (czujników CO2).
5.    Zamontowaliśmy klimatyzację w pomieszczeniu fitness. 
6.    Usunięta została nazwa developera firmy Marvipol z ogrodzenia Wspólnoty. Marvipol nie zaakceptował ponoszenia kosztów na rzecz Wspólnoty w związku z umieszczoną nazwą, co według nas było formą reklamy.
7.    Wymienione zostały elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania kotłów gazowych.
8.    Uzyskaliśmy zgodę Dom Development na wydłużenie okresu kiedy będziemy mogli podłączyć się z kanalizacją deszczową do sieci wykonanej przez DD. Deweloper zobowiązał się do zbudowania chodnika i oddzielnej drogi rowerowej od ulicy Bukowińskiej do granicy naszej Wspólnoty.
9.    Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw. 
10.    Zrezygnowaliśmy z usług firmy Lindstrom w zakresie wymiany mat pyłochłonnych, zakupione zostały wycieraczki, które są prane przez firmę sprzątającą co pozwoliło na znaczną obniżkę kosztów.
11.    Wykonaliśmy prace remontowe w saunie – wymieniono i uzupełniono elementy sauny.
12.    Dla pracowników ochrony zakupiliśmy nowy fotel oraz nową lampkę na biurko.
13.    Wykonany został remont lady w recepcji, co poprawiło wystrój recepcji.
14.    Zarząd był zaangażowany w przygotowanie i realizację remontu i montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Dominikańską.
15.    Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych trapów. Oczyszczony został daszek altany.
16.    Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.
17.    Firma Eko Kreska dba o roślinność na osiedlu dodatkowo wykonała nawiezienie ziemi na skarpę od strony zbocza jak również wyprostowała ogrodzenie od strony skarpy.
18.    Prowadzone są na bieżąco wszystkie przeglądy oraz prace konserwacyjne.
19.    Prace wykonane w ramach Funduszu Remontowego

 

LADA RECEPCYJNA Z MONTAŻEM    - 9 766,20 PLN
DEMONTAŻ I PONOWNY MONTAŻ SYSTEMU DOMOFONOWEGO I MONITORINGU WIZYJNEGO    - 984,00 PLN
REKONSTRUKCJA I KONSERWACJA DECK-U    - 6 048,00 PLN
MONTAŻ KOLCÓW NA PTAKI    - 21 600,00 PLN
ZAKUP I MONTAŻ KLIMATYZATORA    - 5 043,00 PLN
WYMIANA ODWODNIENIA LINIOWEGO NA ODWODNIENIE GRZEBIENIOWE W GARAŻU    - 52 088,40 PLN
MODERNIZACJA INSTALACJI CO (KOTŁOWNI)    - 7 061,18 PLN
RAZEM    - 102 590,78 PLN

 

20. Ponieważ nie przeszła uchwała o montażu anteny internetowej Play, postanowiliśmy zwiększyć wpłaty właścicieli na fundusz remontowy.

 

Październik 2018

Wreszcie światła na skrzyżowaniu !

 

Wspólnota walczyła o światła na skrzyżowaniu Alei Wilanowskiej i Dominikańskiej od 2009 roku. Wysyłaliśmy petycje do urzędu miasta i zawsze odpowiadano nam, że już, już w kolejnym roku sygnalizacja na tym skrzyżowaniu zostanie wpisana do budżetu. I nic. A kiedy w końcu została wpisana, kilkukrotnie nikt nie zgłaszał się do przetargu.

W zeszłym roku zawiązaliśmy nawet koalicję z Domem Development (nowi mieszkańcy w okolicy) i razem wysłaliśmy pismo ponaglające. I udało się. Przetarg,, który miasto zorganizowało w maju zakończył się szczęśliwie podpisaniem umowy i od sierpnia ruszyła przebudowa skrzyżowania, która uwzględnia również montaż sygnalizacji. Niestety, nie będzie zawrotki od strony Rolnej/Bukowińskiej, ale będą światła, które zwiększą bezpieczeństwo tego miejsca, bo było to niestety miejsce bardzo narażone na kolizje i potrącenia. W załączeniu mapka nowego skrzyżowania.

Wrzesień 2018

Będzie nowy chodnik dla pieszych

 

To nie koniec dobrych informacji dotyczących naszego bezpieczeństwa. Zarząd Wspólnoty podpisał z DD porozumienie dotyczące budowy oddzielnej nitki chodnika przy alei Wilanowskiej, tak aby piesi w drodze do metra nie wpadali pod koła rowerzystów. DD przedłożyło projekt Zarządowi Dróg Miejskich  i został on zaakceptowany. Ścieżka dla rowerów pozostanie tu, gdzie w tej chwili jest stary chodnik, piesi będą poruszali się po chodniku za pierwszą linią drzew, dziś jest tu trawnik, który zostanie oczyszczony. Budowa chodnika nastąpi po zakończeniu prac przy budowie nowego budynku mieszkalnego DD, prawdopodobnie na przełomie września i października. Pod naszym budynkiem ruch rowerzystów i pieszych będzie odbywał się po staremu – jednym chodnikiem.

swns2.jpg

Luty/marzec 2018

Zebranie roczne Wspólnoty

  1. Kluczową inwestycją w roku 2017 był remont 10 balkonów, który ze względu na niekorzystne warunki pogodowe przeciągnął się w czasie. Po negocjacjach z wykonawcą, który uznał że poziom wykonanych prac jest wyskoki wydłużony został okres gwarancji na wykonane prace remontowe z 3 do 5 lat.

  2. W celu optymalizacji kosztów wymieniona została firma sprzątająca. Jednocześnie zespół pracowników obsługujących Wspólnotę nie zmienił się.

  3. Wykonany został 10 letni przegląd instalacji tryskaczowej w garażu, połączony z wymianą uszkodzonych tryskaczy.

  4. Został wykonany projekt kanalizacji deszczowej, uzyskana została zgoda od Dom Development na podłączenie instalacji kanalizacji do ich kanału spławnego. Na rok 2018 planowane jest wykonanie przyłącza. Wszystko zależy od tego, jakie uda nam się wynegocjować ceny za wykonanie robót.

  5. Na tarasie widokowym wykonane zostały zabezpieczenia (ogrodzenie) przed przechodzeniem na dach, co zwiększa bezpieczeństwo w tej części budynku. Konieczność wykonania zabezpieczeń wynikała z tego, że zdarzały się przypadki spaceru po dachu osób będących pod wpływem alkoholu.

  6. Na dachach wymienione zostały uszkodzone kominki odpowietrzające strop.

  7. W pomieszczeniu fitness zostały oklejone folią szyby, rozebrana została aluminiowa ścianka działowa oraz została dołożona wykładzina dywanowa. Pomieszczenie zostało również pomalowane. Dzięki temu uległa zwiększeniu powierzchnia służąca treningom.

  8. Zakupione zostały na wyposażenie fitness nowy rower treningowy oraz bieżnia.

  9. Usunięte zostały przecieki z rozdzielacza c.o. w rejonie pomieszczenia fitness, wykonano malowanie ścian.

  10. Wykonano przegląd rozdzielaczy centralnego ogrzewania w lokalach.

  11. Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw.

  12. Wymienione zostały skorodowane rury w hydroforni na rury ze stali kwasoodpornej.

  13. Wymienione zostały skorodowane zawory w węźle cieplnym.

  14. Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych trapów. Oczyszczony został daszek altany.

  15. ​Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.

  16. Firma Eko Kreska dba o roślinność na osiedlu dodatkowo wykonała nawiezienie ziemi na skarpę od strony zbocza.

  17. Prowadzone są na bieżąco wszystkie przeglądy oraz prace konserwacyjne.

  18. Wynegocjowano z DD przyłącze do kanalizacji (będzie realizowane w 2018 roku) oraz budowę ścieżki rowerowej i chodnika w stronę ulicy Bukowińskiej.

Koniec roku remontów.

 

Zakończyliśmy pracowity 2017 rok wymianą tryskaczy na obu poziomach parkingu.

 

TRYSKACZE. Nasz apartamentowiec został oddany do użytku w 2007 roku, dlatego zgodnie z polską normą musieliśmy wymienić wszystkie tryskacze, aby zachować pełne bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Nowe tryskacze są już po próbach, działają przynajmniej tak samo dobrze jak stare J, ale wiadomo przepis to przepis. Poza tym nic się tak nie zwraca jak inwestycja w bezpieczeństwo. Przy okazji w imieniu Zarządu chciałbym wszystkim mieszkańcom podziękować za zastosowanie się do próśb i wysprzątanie miejsc parkingowych z przedmiotów, które podwyższały nam wskaźniki ogniowe. Dobra robota.

 

BALKONY. Było mokro, jest sucho. Latem po odsłonięciu płyt balkonowych jak na dłoni było widać błędy projektowe, które doprowadziły do zacieków/przemoczenia balkonów. Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami – specjalny raport jest udostępniony po zalogowaniu się do panelu właściciela mieszkania na kartotekaonline.pl Remont trwał trochę zbyt długo i był męczący, za to woda spływająca po elewacji i wsiąkająca w balkon zniknęła. Odsłonięta od spodniej strony wełna mineralna po remoncie jest sucha jak wiór. I o to chodziło. Wykonawca dał długą gwarancję, ale i tak będziemy obserwowali, czy jakość utrzyma się w czasie . Zbieramy zgłoszenia od kolejnych właścicieli mieszkań na remonty balkonów. Przypominamy, że sens ekonomiczny takiego remontu zaczyna się wtedy, gdy dogadają się i zgłoszą wszyscy lub prawie wszyscy mieszkańcy w jednym pionie (drogie rusztowania!).

 

POMPA w ROZDZIELNI CIEPŁA. Wielu remontów nie widać, a ten był ważny. Wymieniliśmy jesienią kilka kluczowych elementów pieca i teraz bezproblemowo możemy cieszyć się ciepłem. Przezorny zawsze ubezpieczony.

 

ODWODNIENIE w GARAŻU. A to już plany na 2018 rok. Korytka odwodnieniowe swoje przeżyły i czas je wymienić. O szczegółach na zebraniu Wspólnoty.

 

Arkadiusz Słodkowski

Remonty i ulepszenia

 

Jesień mamy pracowitą. Trwają remonty balkonów, sauny i fitnessu.

 

Na dachu obu budynków wymieniliśmy część izolacji dachowej, aby zapobiegać przeciekaniu wody przez wentylację na niższe piętra.

Podczas remontu balkonów ekipy remontowe natrafiły na kolejne źródło zacieków. Po położeniu kilku warstw papy musimy zająć się wymianą części parapetów, które przyczyniały się do zalewania elewacji i balkonów. Remont powinien zakończyć się do końca października.

W saunie przeprowadziliśmy planowy remont i odświeżenie ścian. Nałożono także substancję przeciwdziałającą wnikaniu wilgoci.

Sala fitness doczekała się odświeżenia, zwiększyliśmy też przestrzeń dla ćwiczących rozbierając jedną ze ścianek. Planujemy dodatkowo zamontowanie okna do wietrzenia pomieszczenia i zasłonięcie szyb na korytarz mleczną folią. Prosili o to ćwiczący do ostatniego tchu sąsiedzi. Do końca roku wszystkie remonty powinny się zakończyć.

 

Arkadiusz Słodkowski

BUDOWA po sąsiedzku.

 

W maju 2017 roku rusza budowa apartamentowca Domu Development w naszym najbliższym sąsiedztwie. DD zobowiązał się wobec Wspólnoty zmniejszyć do minimum uciążliwość prowadzonych prac:

 

  • Prace budowlane generujące hałas będą się odbywały jedynie w godzinach 8:30 – 17:00;

 

  • Pojazdy przebywające na terenie Inwestycji nie będą używały sygnałów dźwiękowych, np. sygnałów cofania, w godzinach 22.00 – 8.00;

 

  • Wspólnota będzie z wyprzedzeniem informowana o koniecznych pracach, powodujących uciążliwości dla Wspólnoty, jak np. czasowa przerwa w dostawie wody, prądu etc. Wszelkie informacje w tym zakresie będą wywieszane w windach.

 

  • Do końca maja deweloper wykona ogrodzenie odgradzające teren budowy Inwestycji od terenów zielonych nieruchomości Wspólnoty.

 

Gdybyście Państwo byli świadkami niewywiązywania się z tych obietnic

lub nastąpiły inne fakty związane z budową prosimy o informację

do administratora p. Jacka Karczmarka, tel. 511 049 502

BIEGAMY na WIOSNĘ!

W siłowni pojawiła się dawno oczekiwana bieżnia.

 

Drodzy Sąsiedzi, idzie wiosna, chcemy się poruszać, będziemy teraz mogli to robić nawet mimo deszczu.

W siłowni po wstawieniu nowej bieżni mamy już naprawdę dużo sprzętu, więc będziemy myśleć o małej przebudowie wnętrza, żeby uzyskać ciut więcej przestrzeni.

Dla wszystkich wielbicieli ćwiczeń kardio, spinningu, a nawet mocnego treningu siłowego znajdzie się w naszej siłowni odpowiedni sprzęt.

Nowa bieżnia będzie dostępna po uprzednim umówieniu się na recepcji, Wspólnota będzie prowadziła ewidencję korzystających, żeby dbać o niską awaryjność urządzenia. 

Pracownik ochrony będzie wydawać magnes-przypinkę z taśmą bezpieczeństwa, abyśmy mogli ćwiczyć bezpiecznie. Dzięki taśmie z magnesem przypiętym do ćwiczącego ewentualny upadek z bieżni spowoduje natychmiastowe zatrzymanie sprzętu. Życzymy dobrej i bezpiecznej rozrywki! No i  wygrania maratonu. A jakbyście poszukiwali większej siłowni czy fitness klubu w okolicy to sprawdźcie oferty na RazDwaSport.pl

Zebranie i co dalej w 2017 roku?

Szanowni Państwo! 2016 rok upłynął pod znakiem intensywnej pracy konserwacyjnej w naszych budynkach. Listę działań przedstawiliśmy w poprzednim poście ( poniżej ). Rok obrachunkowy, mimo sporych wydatków, udało nam się zamknąć zgodnie z planowanym budżetem.

Niestety, w 2016 roku dwukrotnie zmieniały się zasady wynagrodzeń osób pracujących na umowie zlecenie, co przełożyło się na drastyczny 50% wzrost takich usług jak ochrona. Dlatego w 2017 roku – chcąc zachować równowagę budżetową i nie podnosić czynszu – musimy znaleźć wspólnie oszczędności w kosztach stałych funkcjonowania Wspólnoty. Zajmiemy się tym na zebraniu.

Kolejnym tematem, który powinien zostać omówiony na zabraniu rocznym jest stan balkonów i ich konieczny remont. Raport  z przeprowadzonego pierwszego remontu jest dostępny na naszej stronie po zalogowaniu do kartotekionline lub w formie papierowej w recepcji na parterze. Przypominam, że podjęliśmy uchwałę o dobrowolnym remoncie balkonów w podziale kosztów 50/50 między wspólnotę a właściciela mieszkania. Stan balkonów powinien nas skłonić do jednoczesnego remontu wszystkich balkonów w ramach jednego pionu. Myślę, że podejmiemy na zebraniu sensowne ustalenia w tym zakresie.

Po 10 latach funkcjonowania budynków przydałaby się także ich stopniowa rewitalizacja/unowocześnienie. Jakkolwiek odświeżenie elewacji odkładamy na czas po zbudowaniu sąsiedniego osiedla przez Dom Development (kurz), to zapraszamy do zgłaszania pomysłów na ulepszenia wnętrza budynków i ogrodu. Na przykład dość potrzebne wydaje się odświeżenie wyglądu recepcji. Inne pomysły omówimy na zebraniu, a efekt dyskusji przedstawimy właścicielom na stronie. Do zobaczenia.

 

Zarząd i Administrator

Prace wykonane w 2016r.

 

Szanowni Sąsiedzi, zbliża się koniec roku, więc w krótkim podsumowaniu zebraliśmy w punktach najważniejsze działania naszej Wspólnoty.

 

1. Najkosztowniejszą pracą było wykonanie stałego przyłącza kanalizacyjnego naszych budynków do kanału MPWiK, tym samy kończymy okres dzierżawienia cudzych rur odziedziczony jeszcze po Marvipolu. To dotychczas największa budowa/remont w historii Wspólnoty – na wiosnę rozkopany był cały trawnik na środku Alei Wilanowskiej i zajęty jeden pas ruchu.

 

2. Wykonaliśmy wzorcowy remont jednego z najbardziej zawilgoconych balkonów w budynku A (4piętrowym). Wnioski z tego remontu przekażemy Państwu na rocznym zebraniu Wspólnoty, które w związku właśnie z balkonami odbędzie się wcześniej niż zazwyczaj - do 15 lutego 2017r.

 

3. Wózkownia/Rowerownia została przygotowana do przyjęcia większej liczby rowerów - zamontowane zostały wieszaki i stojaki na kilkadziesiąt rowerów.

 

4. Nawiązany został kontakt z przedstawicielami Dom Development w celu uzyskania informacji na temat planowanych inwestycji w sąsiedztwie osiedla.

 

5. Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw. Kupiliśmy nowy domek do zabawy na plac zabaw.

 

6. Pomalowana została barierka na trapie prowadzącym na ogród, dodatkowo usunięte zostały ostre elementy wystające z lin naciągowych.

 

7. Wykonane zostało pomieszczenie w garażu na potrzeby Wspólnoty – dla wykorzystania przez firmy zajmujące się obsługą techniczną Wspólnoty.

 

8. Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych  trapów. Oczyszczony został daszek altany.

 

9. Wystosowaliśmy pismo do ZDM w sprawie budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Wilanowskiej (z powodu niebezpieczeństwa potrącenia pieszych). Niestety odpowiedź była negatywna. Walczymy dalej.

 

10. Odbyło się spotkanie integracyjne Wspólnoty sfinansowane z wynagrodzenia Zarządu.

 

11. Rdzewiejąca winda dla niepełnosprawnych została oczyszczona z korozji.

 

12. Wykonany został przegląd mocowania płyt elewacyjnych. Alpiniści dokonali uzupełnienia brakujących nitów mocujących.

13. Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.

 

14. Ponownie zostały wykonane zabezpieczania wózków na zakupy.

 

15. Odmalowana została stopa betonowa pod schodami prowadzącymi do niskiego budynku (od strony ulicy).

 

16. Firma Eko Kreska dba o roślinność na osiedlu dodatkowo wykonała nawiezienie ziemi na skarpę od strony zbocza i wykonała niski płotek ograniczający osuwanie się ziemi.

 

17. Wymieniona została uszkodzona pompa cyrkulacji ciepłej wody w kotłowni gazowej.

 

Zarząd i Administrator

Najbliższy sąsiad zza miedzy.

Dom Development ma już zatwierdzony projekt ostatniego z budowanych w okolicy budynków.

Budynek od strony alei Wilanowskiej będzie miał 10 kondygnacji (9 pięter), dalej w stronę skarpy liczba kondygnacji spadnie do 7 (6 pięter). Budowa inwestycji o roboczej nazwie „BUKOWIŃSKA” ma rozpocząć się na wiosnę 2017 roku. Dobra informacja jest taka, że to już ostatnia budowa w naszym bezpośrednim sąsiedztwie, a zła taka, że prawdopodobnie najbardziej uciążliwa, bo już bliżej Villi Mariny budować się nie da.

Pożyjemy więc w kurzu i hałasie, a na koniec będziemy mieli mniej słońca (zwłaszcza ogród i drugi budynek , ten bliżej skarpy), bowiem 9 piętrowy falowiec jest budowany od naszej zachodniej strony. Zarząd i administrator Wspólnoty spotkał się z dyrektorem budowy, aby zasugerować mu oddzielenie dodatkowym płotem działki nad skarpą graniczącą z ogrodem, tak aby budowlany zgiełk trochę odsunąć. Poprosiliśmy również o przeanalizowanie ewentualnego poszerzenia chodnika wzdłuż Wilanowskiej, aby zmieścił się tam chodnik dla pieszych i oddzielnie droga dla rowerów. DD złożył wstępną obietnicę, że wykona taki chodnik wykańczając okolicę nowego budynku.

To, co na pewno ucieszy mieszkańców Villi Mariny, to fakt, że nowy budynek nie zasłoni nam widoku ze skarpy w stronę wschodnią. Działka bezpośrednio sąsiadująca z naszym ogrodem zostanie obsadzona dodatkowymi roślinami, a obecnie rosnące nie zostaną wycięte.

Ponieważ jednak jeden obraz jest wart tysiąca słów, kończę opis i zamieszczam kilka wizualizację i plan udostępniony nam dzięki uprzejmości  DD.

 

Arkadiusz Słodkowski

Mury pną się do góry.
Co się buduje w naszej okolicy ?

W bezpośredniej okolicy naszej Wspólnoty buduje swoje nowe budynki kilku deweloperów: od ulicy Rolnej do ulicy Bukowińskiej cztery budynki stawia Dom Development. Są to inwestycje o nazwach:

 

„Dom pod zegarem” WIĘCEJ

 

„Mokotów nad Skarpą” WIĘCEJ

 

Trzecia inwestycja, która rozpocznie się w 2017 roku (tuż obok budynku Superpolisy) nie ma jeszcze swojej nazwy marketingowej (robocza to „Bukowińska”). PLAN OBOK

Są to wysokie, wielorodzinne budynki mieszkalne (od 6 do 11 kondygnacji), w dwóch z nich na parterze planowane są usługi, co być może przybliży naszą Wspólnotę do jakiegokolwiek sklepu czy kawiarni. Z drugiej strony na pewno zwiększy się ruch - zarówno pieszy, rowerowy i samochodowy. Jesteśmy w kontakcie z DD, aby doprowadzić wspólnie do budowy poszerzonego chodnika z wydzieloną drogą dla rowerów.

 

Przy alei Wilanowskiej (za nowobudowaną uliczką wjazdowa na teren DD) powstanie jeszcze biurowiec, budowa zacznie się prawdopodobnie po zakończeniu sprzedaży w inwestycji Mokotów na Skarpie.

 

Pod Skarpą swoje osiedla niskich (3 kondygnacje) kamienic miejskich stawia Novisa (Potoki Residence - gotowe) WIĘCEJ

 

oraz Rogowski Development (Ogrody Potoki - na ukończeniu) WIĘCEJ

 

Bliżej alei Wilanowskiej Rogowski zbuduje jeszcze trzy nieco wyższe budynki. Przy ulicy Sikorskiego swoją mega budowę planuje Robyg.

Powstanie tam wielkie osiedle Green Mokotów na kilkaset mieszkań. WIĘCEJ

 

W naszym interesie jest takie zaprojektowanie przez Urząd Miasta ruchu pieszego i samochodowego na Wilanowskiej, aby zmniejszyć uciążliwości płynące z dodatkowego zaludnienia okolicy (około 3-4 tys. nowych mieszkańców). W Wilanowie też się buduje, będzie tam docelowo mieszkać dodatkowe 50 tys. ludzi, co może aleję Wilanowską uczynić najbardziej zakorkowaną arterią w Warszawie. Planowana linia tramwajowa biegnąca od Dworca Południowego do Wilanowa powinna być dla nas komunikacyjnym priorytetem w rozmowach z radnymi i Urzędem Miasta.

Arkadiusz Słodkowski

e-Wspólnota Mieszkaniowa :)
Głosujemy przez internet.

No i doczekaliśmy się. Mamy stronę internetową dla Wspólnoty. Będziemy tu informować o najważniejszych sprawach dotyczących naszych mieszkań, budynków i okolicy.

 

Na stronie znajdziecie Państwo wygodny panel do kontrolowania rozliczeń własnego lokalu i do głosowania nad uchwałami wspólnoty. Wystarczy klinąć w menu głownym w klawisz "Głosowanie uchwał" lub "Rozliczenie lokali". Mamy nadzieję, że pozwoli nam to szybciej podejmować decyzje. Coraz trudniej jest bowiem uzbierać 50% głosów w jakiejkolwiek sprawie. Wiele mieszkań jest wynajmowanych, a o kontakt osobisty spracowanym właścicielom coraz trudniej. Ale od czego technologia w służbie człowieka. Jesteśmy jak Estonia: mali ale połączeni netem :)

 

Głosujmy więc przez internet.

Do wejścia na profil mieszkania potrzebne są login i hasło, które znajdziecie Państwo na każdej informacji o czynszu przysyłanej do Was listownie. W razie zagubienia hasła prosimy o kontakt z administartorem Jackiem Karczmarkiem, tel. 511049502, mail jacek.karczmarek@pmgpartner.pl

Arkadiusz Słodkowski

WSPÓLNOTA WILANOWSKA 208

Aleja Wilanowska 208, 02-765 Warszawa

Plan