top of page
Kotwica 2

Mycie elewacji.

 Jesienią 2023 roku specjalistyczna firma zajmująca się czyszczeniem elewacji wykonala alpinistyczne mycie elewacji od 3 kondygnacji (biała , malowana elewacja). Praca polegała na nakladaniu na ścianę przygotowanej chemii i po odczekaniu mycie ścian pod ciśnieniem. Alpiniści wykonywali pracę na linach przymocowanych na dachu. Dodatkowo zostaly wyczyszczone niektóre większe zabrudzenia na elewacji drewnopochodnej oraz usunięto ze wszystkich balkonów - tam gdzie ten problem występował - mech i samosiejki roślin.
 
Czyszczenie odsłoniło pierwotną elewację, a oględziny wskazują, że nie została ona pokryta w trakcie budowy wystarczającą ilością farby. Widać na przykład prześwitujące kotwy. Jest teraz dużo, dużo czyściej , ale będziemy zmuszeni pomalowac elewację w ciągu najbliższych 5 lat. Na pewno usunięcie roślinności ochroni budynek przed nadmierną erozją elewacji i betonowych podstaw balkonów.


UWAGA !
Prosimy właścicieli mieszkań o pilnowanie na swoich balkonach czy nie dochodzi do odrostów roślin i usuwanie ich zawczasu.






















 

Mycie ściany.jpg

kwiecień

Zebranie Wspólnoty Wilanowska 208

 

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU WSPÓLNOTY ZA 2022 R.

 

Wykonane modernizacje i remonty.

  1. Pod koniec roku 2022 rozwiązana została umowa na dostawę energii elektrycznej z firmą EON i podpisana umowa z firmą EDP Energia Polska. Cały czas monitorujemy ceny zakupu energii dla części wspólnych i utrzymujemy je na oszczędnych poziomach. Wykresy zużycia na stronie Wilanowska208.pl

  2. Z uwagi na wysokie koszty energii w roku 2022 na pewien okres wyłączona została z użytkowania sauna i skrócony czas świecenia lamp ogrodowych. Pozwoliło to ograniczyć koszty energii elektrycznej w części wspólnej.

  3. Jak co roku wykonane zostało dwukrotne malowanie trapów, na wiosnę malowane były wszystkie trapy oraz altana, na jesieni malowane były schody oraz główny trap pomiędzy budynkami. Takie systematyczne działanie znacznie poprawia estetykę trapów.

  4. Wykonana została naprawa (wymiana „klawiszujących” płytek) spocznika schodów w klatce nr 1.

  5. Wykonane zostały niezbędne prace naprawcze na pacy zabaw, wymiana uszkodzonych elementów oraz malowanie.

  6. Wyremontowane zostały 2 balkony wymagające pilnych działań. Wiemy, że są kolejne balkony do remontu, szukamy firm, które będą konkurencyjne wobec ostatniego wykonawcy remontu.

  7. Oczyszczony został za pomocą dodatkowych środków gres na schodach na klatkach schodowych.

  8. Specjalistyczna firma odnowiła poprzez olejowanie drewniane podłogi na klatkach schodowych.

  9. Podpisana została umowa z firmą zajmującą się deratyzacją w związku               z pojawieniem się na terenie osiedla myszy.

  10. Zakupiona została dla Wspólnoty myjka ciśnieniowa. Dzięki niej możliwe będzie między innymi czyszczenie kostki brukowej. 

  11. Odnowiona została poprzez malowanie ściana wokół wjazdu do garażu podziemnego.

  12. Naprawione zostały obróbki blacharskie na murze ogrodzeniowym.

  13. Zmieniony został dostawca usług internetowych w zakresie prowadzenia strony internetowej osiedla.

  14. Jesteśmy ciągle w trakcie postępowania administracyjnego związanego z wybudowaniem dodatkowej części śmietnika.

  15. W roku 2022 pomimo znacznego wzrostu kosztów udało się unikną zwiększenia kosztów sprzątania, obsługi technicznej i administracji.  Firma sprzątająca również na obecną chwilę nie wystąpiła o wzrost wynagrodzenia.                       

  16. ​Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.

  17. Prowadzone są na bieżąco wszystkie przeglądy oraz prace konserwacyjne.

 

2022

Dużo zrobione. Będzie więcej.


Skończyliśmy budżetowy rok 2021 z przytupem. Niestety nieoczekiwanym, bo tegoroczne zlewne deszcze w końcu naruszyły naszą skarpę przy płocie powodując rozłamanie gruntu, osuwisko na długości 30 m oraz obluzowanie i przesunięcie płotu.

Wspólnota musiała więc wysupłać dodatkową kwotę z funduszu remontowego na ponowne osadzenie słupków podtrzymujących ogrodzenie, dodatkowo zrobiliśmy naciąg płotu od strony ogrodu i uzupełniliśmy ziemię. Na koniec rozłożyliśmy trawę z rolki, aby umocnić krawędź skarpy i jednocześnie ją podnieść – deszcz będzie teraz znajdował sobie inna drogę. Oczywiście, jest to praca naprawcza, która w takim miejscu jak pracująca skarpa starcza na okres do 5 lat.

Chyba najbardziej wyczekiwaną inwestycją tego roku był nowy śmietnik – mamy w nim teraz więcej miejsca, łatwiej się w nim sprząta, przyjemniej segreguje śmieci. Przy okazji zamontowaliśmy w śmietniku nowy kaloryfer. Cała procedura budowlana została szczęśliwie zamknięta mimo niezrozumiałych protestów sąsiadów spod 206. Woleli mieć śmieci pod oknem?

Od wiosny działają nowe, wielofunkcyjne domofony – wreszcie słychać głos naszego gościa nawet przez mikrofon od Alei Wilanowskiej, poprawił się też widok z kamer a z nim nasze bezpieczeństwo. Regularnie dalej wymieniamy stare, psujące się kamery na nowe, cyfrowe. Ale to nie naraz , tylko na bieżąco

Wykonaliśmy też spory remont w saunie, odświeżyliśmy pomieszczenie, w tym prysznic i zamontowaliśmy szafę na ubrania.

Dwukrotnie został naolejowany drewniany trap między budynkami, a deski na schodach do budynku zostały przełożone.

Jak co roku dbaliśmy o ogród, na wiosnę jak co roku wyrosną kwiaty zasadzone tej jesieni.

W 2022 roku na zebraniu mieszkańców powinniśmy rozważyć:

  1. Renowację posadzek drewnianych we wszystkich klatkach.

  2. Remont schodów (wymiana potłuczonych płytek gresowych)

  3. Odmalowanie białej elewacji do 3 piętra i wymycie (alpinistyczne) wyższych pięter.

 

Ze złych wiadomości: następny rok raczej na pewno nie będzie tańszy…

 

W imieniu zarządu Arkadiusz Słodkowski

Kotwica 4
Kotwica 3

Zebranie Wspólnoty. Plany na 2021.

 

Zebranie po raz pierwszy w internecie. Od kwietnia głosujemy nad uchwałami.

 

 

Zarząd i administracja na pierwszym w historii Wspólnoty zebraniu w formie internetowej zaprezentowali działania podjęte w 2020 roku i plany na 2021. Mimo pandemii wykonanych działań było całkiem sporo.

  1. Został uruchomiony proces projektowy i uzyskania pozwolenia na budowę altany śmietnikowej. Niestety konieczne było uzyskanie wszelkich koniecznych pozwoleń wynikających z procedury uzyskiwania pozwolenia na budowę. Budowa ruszy na wiosnę 2021.

  2. Wykonana została naprawa gwarancyjna „czółek” balkonów, które były wcześniej remontowane.

  3. Uzupełnione zostały oznaczenia graficzne na klatkach oraz zamontowane zostały lustra.

  4. Wykonano olejowanie drewnianych podłóg na parterach budynków oraz w windach.

  5. W garażu pojawiły się nowe maszyny (szorowarki) służące do sprzątania.

  6. Wymieniona została uszkodzona szyba na tarasie widokowym i naprawiona została uszkodzona furtka prowadząca z tarasu na dach.

  7. Został wykonany resurs dźwigów osobowych – obowiązkowe określenie stanu technicznego dźwigów ze wskazaniem ich zużycia.

  8. Od strony Al. Wilanowskiej zostały wymienione słupki – obecnie są one w jednakowym kolorze i kształcie.

  9. Wymienione zostały schody do domku na placu zabaw, poprzednie uległy spróchnieniu.

  10. Wymieniony został piasek w piaskownicy – stary posłużył do umocnienia skarpy.

  11. Wymieniona została betonowa podstawa pod trap od strony skarpy.

  12. Uszczelnione zostały kratki ACO na połączeniu z płytą garażową.

  13. Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych trapów.

  14. Została wykonana wymiana daszku nad altaną – poprzedni był wypaczony i przeciekał.

  15. W związku ze wzrostem kosztów utrzymania ochrony wymieniona została firma ochroniarska, na życzenie mieszkańców zachowany został skład pracowników ochrony.

  16. ​Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.

  17. Dbamy na bieżąco o roślinność w ogrodzie. Zostały m.in. wykonane nowe nasadzenia bylin i kwiatów pomiędzy budynkami. Od strony skarpy posadziliśmy hortensje.

  18. Prowadzone są na bieżąco wszystkie przeglądy oraz prace konserwacyjne.

Zużycie energii elektrycznej

Zużycie energii elektrycznej utrzymuje się na niższym poziomie od poprzednich lat, co jest efektem wykonania licznych modyfikacji/oszczędności w instalacji elektrycznej.

 

 

Co do z remontu balkonów, to zgodnie z ustaleniami zebrania Wspólnoty z 2019 roku remont zostanie wykonany w 2022 lub 2023 roku, obecnie Wspólnota gromadzi środki i szuka wykonawców.

 

W 2021 roku zostanie wykonany montaż domofonów NA ZDJĘCIU (będziemy mieli wielofunkcyjne bezsłuchwkowe panele umożliwiające kontakt z ochroną), czeka nas budowa śmietnika, odnowienie części odwodnieni liniowych, osuszanie i remont sauny. Zakupimy też nową bieżnię do siłowni. Inne remonty będą wykonywane na bieżąco.

 

Prosimy o glosowanie nad uchwałami z Zebrania Wspólnoty w zakładce „Głosowanie Uchwał”.

Arkadiusz Słodkowski, Bogna Olech

zeakt.png

Budujemy większy śmietnik

 

Kilkakrotne zmiany prawa dotyczące segregowania i odbioru śmieci zmuszają Wspólnotę do zwiększenia liczby pojemników. Niestety pojemniki już nie mieszczą się w pomieszczeniu przeznaczonym na śmietnik. Dlatego zarząd w lutym 2020 roku zaproponował uchwałę, która zakładała wykonanie projektu śmietnika. Po przyjęciu uchwały latem wyłoniliśmy architekta, który zaproponował formę rozbudowy śmietnika (wstępna wizualizacja na zdjęciu). Dzięki tej rozbudowie zyskamy przestrzeń na kolejne 3 kontenery i gabaryty, aby nie zaszpecały ogrodu leżąc na zewnątrz. Ważna informacja jest taka, że zgodnie z prawem budowlanym nasz nowy śmietnik jest traktowany jako rozbudowa budynku, musimy więc przejść całą procedurę uzyskiwania pozwoleń. W tej chwili zaakceptowany projekt trafił do Wydziału Architektury Urzędu Dzielnicy Mokotów. Czas uzyskiwania pozwoleń to najmniej kwartał, najprawdopodobniej na wiosnę rozpoczniemy budowę.

 

Z innych informacji:

  • Właściciele mieszkań przegłosowali na TAK uchwałę w sprawie całościowego remontu systemu domofonowego. Szukamy wykonawcy.

  • Odnowiliśmy system odwodnienia liniowego na poziomie – 1 i naprawiliśmy ubytki w zjeździe na poziom garażu -2.

  • Ogrodnicy zakończyli prace sezonowe sadząc ponad 300 cebulek kwiatów, które wzejdą na wiosnę.

 

OGŁOSZENIE - MIEJSKA PODWYŻKA KOSZTÓW ŚMIECI

Szanowni Państwo,

dnia 26 listopada Rada Miasta st. Warszawy zmodyfikowała uchwały XXXVIII/1199/2020, XXXVIII/1200/2020 oraz XXXVIII/1201/2020 przesuwając wdrożenie nowych opłat za wywóz odpadów na dzień 1. kwietnia 2021. Jeśli jednak uchwały Rady pozostaną w aktualnie uchwalonej postaci, nowe powiadomienie o opłatach (z opłatą za wywóz odpadów wyliczoną na podstawie zużycia wody w 2020 r.) przekażemy Państwu pod koniec marca 2021 r. i będą one obowiązywać od 1 kwietnia 2021 r.

Koszty odprowadzania śmieci zostały związane z zużyciem wody. Do tej pory obowiązywała opłata ryczałtowa na mieszkanie w wysokości 65 zł. Po zmianach 4 osobowa rodzina zużywająca miesięcznie ok 4m3 wody na osobę zapłaci ok.200zł.

Podjęte uchwały w dalszym ciągu budzą wiele kontrowersji i mogą być zaskarżone. Będziemy śledzić tę sprawę i informować o aktualnej sytuacji.

 

Zarząd i Administracja

altana.jpeg

Altana, podłogi, ogród. Wspólnota realizuje plan zlecony przez właścicieli mieszkań  (lato 2020).

 

Wykonaliśmy  zaplanowany remont altany ogrodowej. Drewno zostało dokładnie naolejowane, wymieniliśmy legary podtrzymujące dach na dębowe, zamontowaliśmy nowy dach z pleksiglasu ze spadkiem usuwającym deszcz w stronę ogrodzenia. Dzięki temu zniknęły meczące przecieki, dach łatwiej teraz utrzymać w czystości.

W imieniu wszystkich mieszkańców apeluję o stosowanie się do regulaminu użytkowania – cisza nocna zapada o 22.00. Ciche używanie pozwala trochę tę godzinę wydłużyć, ale wyłącznie w ramach sąsiedzkiego zrozumienia i sympatii. Rezerwacji grilla i altany dokonuje się z wyprzedzeniem u ochrony. Pozwala to uniknąć nieporozumień i wyścigów do grilla 

 

Posadziliśmy nowe kwiaty w ogrodzie między budynkami. Ogród jest na bieżąco pielęgnowany.

Wspólnota zleciła remont podłóg na poziomie parteru w obu budynkach. Wyszlifowano i zalakierowano także podłogi w windach. Dokończyliśmy montaż luster i paneli drewnianych na klatkach.

Zarząd Wspólnoty i Administracja

IMG_4287.jpeg

Chronimy się przed wirusem

 

Uprzejmie informujemy, że firma PMG Partner pracuje bez zakłóceń i realizuje zadania administracyjne i dokładamy starań, aby wszelkie  sprawy wspólnoty toczyły się zgodnie z planem.  

W celu minimalizacji ryzyka przenoszenia korona wirusa w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty podjęte zostało szereg działań ochronnych:

-      kontakty z administracja realizowane są zdalnie, za pomocą poczty elektronicznej i telefonu. Prosimy o wyrozumiałość i maksymalne ograniczenie kontaktów z pracownikami administracji do tych dróg komunikacji.

-      firma sprzątająca wykonuje prace odkażające w następującym zakresie:

  • klamki do drzwi wejściowych do budynków,

  • przyciski kaset domofonów, 

  • przyciski przywoławcze wind – zarówno na klatce jak i wewnątrz kabin, 

-      pracujemy nad rozszerzeniem zakresu odkażania nieruchomości, 

-      działanie ogólnodostępnych pomieszczeń i sal fitness zostaje zawieszone,

-      zawieszone zostaje odbieranie wszelkich przesyłek przez ochronę. Radzimy kierować wszystkie przesyłki do paczkomatów,

-    prosimy o ograniczenie kontaktu z pracownikami ochrony wyłącznie do spraw pilnych typu kradzież, zalanie pożar. W innych przypadkach prosimy o komunikację z administracją. 

-      w rozmowach z pracownikami ochrony prosimy uprzejmie o zachowanie odległości nie mniejszej niż 1,5 metra.

 

Jacek Karczmarek, PMG Partners
 

Marzec 2020

Zebranie Wspólnoty. Głosowanie.

 

Zarząd przedstawił sprawozdanie za 2019 rok i plany na 2020. Głosujemy uchwały w internecie.

 

Zarząd przedstawił wykonanie planu finansowego i podsumował działania podjęte w 2019 roku.

  • Decyzją Zarządu nastąpiła zmiana banku obsługującego Wspólnotę z GETIN BANKU na PKO BP.

  • Kluczową inwestycją w roku 2019 była wymiana liczników wody zimnej i ciepłej oraz legalizacja ciepłomierzy.

  • Udało się wreszcie zlikwidować fatalny przeciek wody z dachu w małym budynku, który niszczył nam szachty do poziomu piwnicy. Zarząd znalazł firmę, która wykonała skuteczną naprawę.

  • Uszczelnione zostały przeciekające dylatacje w garażu.

  • Wykonano naprawę obróbek blacharskich na łączeniu elewacji tynkarskiej i elewacji z płyt drewnopodobnych (poziom między 2 a 3 piętrem dużego budynku).

  • W ostatnim etapie realizacji umowy Wspólnoty z Dom Development, DD wybudował ścieżkę rowerową i nowy chodnik wzdłuż Al. Wilanowskiej od strony ulicy Bukowińskiej. Czekamy na dopuszczenie ścieżki do ruchu.

  • Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw. Następne naprawy są planowane na 2020 rok.

  • Usunięty został przechylony słup energetyczny stojący na skarpie na sąsiedniej działce – przewrócenie słupa groziło naruszeniem skarpy.

  • Wykonane zostało malowanie muru ogrodzeniowego od strony Al. Wilanowskiej.

  • Wykonane zostały na nowo (tym razem z elementami drewnianymi nawiązującymi do wyglądu trapów) rozpadające się schody prowadzące z klatek 3 i 4 (duży budynek) na plac zabaw.

  • W związku ze wzrostem kosztów utrzymania ochrony wymieniona została firma ochroniarska.

  • Wykonane zostały drewniane elementy ozdobne na wszystkich piętrach na klatkach schodowych.

Kilku działań świadomie poniechano.

  • Nie wykonano wymiany bramy wjazdowej na posesję – brama jest sprawna technicznie i dopóki działa, będzie użytkowana.

  • Odprowadzenia wody deszczowej do kanalizacji – obecnie mamy bardzo suche lata i wody w oczkach wodnych czasami jest za mało, żeby podlać rośliny na osiedlu. Mimo że został opracowany projekt przyłącza to koszty robocizny są obecnie na tak wysokim poziomie iż należy poczekać na spadek cen.

Co do z remontu balkonów, to zgodnie z ustaleniami zeszłorocznego zebrania Wspólnoty remont zostanie wykonany w 2022 lub 2023 roku, obecnie Wspólnota gromadzi środki i czeka podobnie jak z przyłączem wody deszczowej na niższe koszty wykonawców.

Prosimy o glosowanie uchwał w zakładce „Głosowanie Uchwał”. Najważniejszą jest plan remontu całej instalacji domofonowej wraz z wymianą urządzeń w mieszkaniach. Remont ten zostałby połączony z remontem elewacji i balkonów.

 

Więcej informacji znajdziecie Państwo w protokole przesłanym Wam  mailowo przez Administrację.

 

Arkadiusz Słodkowski

Grudzień 2019 / Styczeń 2020

SKORZYSTAJMY Z BONIFIKATY

 

W związku z pytaniami od właścicieli lokali informuję, że użytkowanie wieczyste gruntu pod budynkiem w Alei Wilanowskiej 208 zostało już przekształcone we własność. Adresy przekształceń można śledzić na stronie www.um.warszawa.pl/przekształcenia/

Poniżej instrukcja, jak otrzymać bonifikatę przy opłacie jednorazowej za przekształcenie w zależności, czy już otrzymaliśmy, czy jeszcze nie zaświadczenie potwierdzające przekształcenie.

Jeżeli otrzymałaś/otrzymałeś zaświadczenie potwierdzające przekształcenie nieruchomości po 30 listopada 2019 r.:
■ masz 2 miesiące na zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z bonifikatą (licząc od dnia otrzymania dokumentu)
■ po otrzymaniu informacji o wysokości opłaty jednorazowej z bonifikatą masz maksymalnie 2 miesiące na jej zapłatę – dzięki temu zachowasz prawo do bonifikaty naliczonej od opłaty jednorazowej obowiązującej w 2019 r.; dostaniesz dokument potwierdzający spłatę należności

Następnie:
■ złóż wniosek w sądzie wieczystoksięgowym o wykreślenie roszczenia o opłatę wpisanego w księdze wieczystej, do wniosku załącz dokument potwierdzający spłatę należności
■ jeżeli wcześniej wniosłeś opłatę roczną za użytkowanie wieczyste w 2019 r. nadpłata zostanie zwrócona (na wskazane konto lub w kasie Urzędu Dzielnicy)

Jeżeli nie otrzymałaś/otrzymałeś zaświadczenia:
■ a Twój adres jest już na liście przekształconych nieruchomości:
- nie musisz płacić za użytkowanie wieczyste za 2020 rok
- poczekaj na zaświadczenie - są wydawane sukcesywnie, bez potrzeby składania wniosku 
- nie masz powodu do obaw, zachowujesz prawo do bonifikaty, bez względu na datę otrzymania dokumentu 
■ a Twojego adresu nie ma jeszcze na liście:
- sprawdź ponownie za kilka dni, lista jest aktualizowana

* Ustawa z 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2019 r. poz. 916 ze zm.)

 

W imieniu Zarządu Wspólnoty

Arkadiusz Słodkowski

Czerwiec 2019

UPIĘKSZAMY WSPÓLNOTĘ

 

W planie na 2019 rok zapisaliśmy kilka projektów, które pozwolą nam mieszkać w jeszcze piękniejszym otoczeniu. Po pierwsze zaplanowaliśmy zmiany na klatkach schodowych – jesienią na parterach pojawią drewniane panele i lustra, a na wyższych piętrach – drewniane panele. Kolorystyka drewna będzie zgodna z tą zastosowaną w budynku. W tej chwili trwa projektowanie i wycena tych zmian.

kwiaty.jpg

Chcemy też odnowić podesty przy drzwiach wyjściowych na ogród, deweloper wykonał je z kostki Bauma, podesty te w tej chwili są już mocno zniszczone. Postaramy się zastosować bardziej szlachetne materiały podczas remontu.

Ponieważ skończyła się budowa Dom Development zdjęliśmy plastikowe zabezpieczenie trawnika przed Wspólnotą a w jego miejsce pojawił się estetyczny płotek.

Ogród jest na bieżąco pielęgnowany przez ogrodników i podlewany przez panów ochroniarzy.

 

w imieniu Zarządu

Arkadiusz Słodkowski

Luty 2019

SPRAWOZDANIE ZARZĄDU WSPÓLNOTY za 2018 ROK

1.    Zużycie energii elektrycznej. 
Zużycie energii elektrycznej utrzymuje się na poziomie roku poprzedniego, kiedy to po wykonaniu licznych modyfikacji w instalacji        elektrycznej osiągnęliśmy poziom zużycia energii elektrycznej, który nie pozwala na dalsze jego obniżanie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.    Kluczową inwestycją w roku 2018 była wymiana odwodnienia liniowego (kratek ACO) w garażu na poziomie -2 Wykonane prace doprowadziły do wyrównania standardów nawierzchni na obu poziomach garażu.
3.    W związku z nasilającym się problemem z gołębiami i tym co po sobie zostawiają, zdecydowaliśmy o montażu zabezpieczeń – kolców na krawędzi dachu oraz na parapetach.
4.    Wykonana została obowiązkowa okresowa kalibracja Gazexów w garażach (czujników CO2).
5.    Zamontowaliśmy klimatyzację w pomieszczeniu fitness. 
6.    Usunięta została nazwa developera firmy Marvipol z ogrodzenia Wspólnoty. Marvipol nie zaakceptował ponoszenia kosztów na rzecz Wspólnoty w związku z umieszczoną nazwą, co według nas było formą reklamy.
7.    Wymienione zostały elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania kotłów gazowych.
8.    Uzyskaliśmy zgodę Dom Development na wydłużenie okresu kiedy będziemy mogli podłączyć się z kanalizacją deszczową do sieci wykonanej przez DD. Deweloper zobowiązał się do zbudowania chodnika i oddzielnej drogi rowerowej od ulicy Bukowińskiej do granicy naszej Wspólnoty.
9.    Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw. 
10.    Zrezygnowaliśmy z usług firmy Lindstrom w zakresie wymiany mat pyłochłonnych, zakupione zostały wycieraczki, które są prane przez firmę sprzątającą co pozwoliło na znaczną obniżkę kosztów.
11.    Wykonaliśmy prace remontowe w saunie – wymieniono i uzupełniono elementy sauny.
12.    Dla pracowników ochrony zakupiliśmy nowy fotel oraz nową lampkę na biurko.
13.    Wykonany został remont lady w recepcji, co poprawiło wystrój recepcji.
14.    Zarząd był zaangażowany w przygotowanie i realizację remontu i montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Dominikańską.
15.    Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych trapów. Oczyszczony został daszek altany.
16.    Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.
17.    Firma Eko Kreska dba o roślinność na osiedlu dodatkowo wykonała nawiezienie ziemi na skarpę od strony zbocza jak również wyprostowała ogrodzenie od strony skarpy.
18.    Prowadzone są na bieżąco wszystkie przeglądy oraz prace konserwacyjne.
19.    Prace wykonane w ramach Funduszu Remontowego

 

LADA RECEPCYJNA Z MONTAŻEM    - 9 766,20 PLN
DEMONTAŻ I PONOWNY MONTAŻ SYSTEMU DOMOFONOWEGO I MONITORINGU WIZYJNEGO    - 984,00 PLN
REKONSTRUKCJA I KONSERWACJA DECK-U    - 6 048,00 PLN
MONTAŻ KOLCÓW NA PTAKI    - 21 600,00 PLN
ZAKUP I MONTAŻ KLIMATYZATORA    - 5 043,00 PLN
WYMIANA ODWODNIENIA LINIOWEGO NA ODWODNIENIE GRZEBIENIOWE W GARAŻU    - 52 088,40 PLN
MODERNIZACJA INSTALACJI CO (KOTŁOWNI)    - 7 061,18 PLN
RAZEM    - 102 590,78 PLN

 

20. Ponieważ nie przeszła uchwała o montażu anteny internetowej Play, postanowiliśmy zwiększyć wpłaty właścicieli na fundusz remontowy.

zz2018.png

Październik 2018

Wreszcie światła na skrzyżowaniu !

 

Wspólnota walczyła o światła na skrzyżowaniu Alei Wilanowskiej i Dominikańskiej od 2009 roku. Wysyłaliśmy petycje do urzędu miasta i zawsze odpowiadano nam, że już, już w kolejnym roku sygnalizacja na tym skrzyżowaniu zostanie wpisana do budżetu. I nic. A kiedy w końcu została wpisana, kilkukrotnie nikt nie zgłaszał się do przetargu.

W zeszłym roku zawiązaliśmy nawet koalicję z Domem Development (nowi mieszkańcy w okolicy) i razem wysłaliśmy pismo ponaglające. I udało się. Przetarg,, który miasto zorganizowało w maju zakończył się szczęśliwie podpisaniem umowy i od sierpnia ruszyła przebudowa skrzyżowania, która uwzględnia również montaż sygnalizacji. Niestety, nie będzie zawrotki od strony Rolnej/Bukowińskiej, ale będą światła, które zwiększą bezpieczeństwo tego miejsca, bo było to niestety miejsce bardzo narażone na kolizje i potrącenia. W załączeniu mapka nowego skrzyżowania.

Wrzesień 2018

Będzie nowy chodnik dla pieszych

 

To nie koniec dobrych informacji dotyczących naszego bezpieczeństwa. Zarząd Wspólnoty podpisał z DD porozumienie dotyczące budowy oddzielnej nitki chodnika przy alei Wilanowskiej, tak aby piesi w drodze do metra nie wpadali pod koła rowerzystów. DD przedłożyło projekt Zarządowi Dróg Miejskich  i został on zaakceptowany. Ścieżka dla rowerów pozostanie tu, gdzie w tej chwili jest stary chodnik, piesi będą poruszali się po chodniku za pierwszą linią drzew, dziś jest tu trawnik, który zostanie oczyszczony. Budowa chodnika nastąpi po zakończeniu prac przy budowie nowego budynku mieszkalnego DD, prawdopodobnie na przełomie września i października. Pod naszym budynkiem ruch rowerzystów i pieszych będzie odbywał się po staremu – jednym chodnikiem.

swns2.jpg

Luty/marzec 2018

Zebranie roczne Wspólnoty

  1. Kluczową inwestycją w roku 2017 był remont 10 balkonów, który ze względu na niekorzystne warunki pogodowe przeciągnął się w czasie. Po negocjacjach z wykonawcą, który uznał że poziom wykonanych prac jest wyskoki wydłużony został okres gwarancji na wykonane prace remontowe z 3 do 5 lat.

  2. W celu optymalizacji kosztów wymieniona została firma sprzątająca. Jednocześnie zespół pracowników obsługujących Wspólnotę nie zmienił się.

  3. Wykonany został 10 letni przegląd instalacji tryskaczowej w garażu, połączony z wymianą uszkodzonych tryskaczy.

  4. Został wykonany projekt kanalizacji deszczowej, uzyskana została zgoda od Dom Development na podłączenie instalacji kanalizacji do ich kanału spławnego. Na rok 2018 planowane jest wykonanie przyłącza. Wszystko zależy od tego, jakie uda nam się wynegocjować ceny za wykonanie robót.

  5. Na tarasie widokowym wykonane zostały zabezpieczenia (ogrodzenie) przed przechodzeniem na dach, co zwiększa bezpieczeństwo w tej części budynku. Konieczność wykonania zabezpieczeń wynikała z tego, że zdarzały się przypadki spaceru po dachu osób będących pod wpływem alkoholu.

  6. Na dachach wymienione zostały uszkodzone kominki odpowietrzające strop.

  7. W pomieszczeniu fitness zostały oklejone folią szyby, rozebrana została aluminiowa ścianka działowa oraz została dołożona wykładzina dywanowa. Pomieszczenie zostało również pomalowane. Dzięki temu uległa zwiększeniu powierzchnia służąca treningom.

  8. Zakupione zostały na wyposażenie fitness nowy rower treningowy oraz bieżnia.

  9. Usunięte zostały przecieki z rozdzielacza c.o. w rejonie pomieszczenia fitness, wykonano malowanie ścian.

  10. Wykonano przegląd rozdzielaczy centralnego ogrzewania w lokalach.

  11. Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw.

  12. Wymienione zostały skorodowane rury w hydroforni na rury ze stali kwasoodpornej.

  13. Wymienione zostały skorodowane zawory w węźle cieplnym.

  14. Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych trapów. Oczyszczony został daszek altany.

  15. ​Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.

  16. Firma Eko Kreska dba o roślinność na osiedlu dodatkowo wykonała nawiezienie ziemi na skarpę od strony zbocza.

  17. Prowadzone są na bieżąco wszystkie przeglądy oraz prace konserwacyjne.

  18. Wynegocjowano z DD przyłącze do kanalizacji (będzie realizowane w 2018 roku) oraz budowę ścieżki rowerowej i chodnika w stronę ulicy Bukowińskiej.

Koniec roku remontów.

 

Zakończyliśmy pracowity 2017 rok wymianą tryskaczy na obu poziomach parkingu.

 

TRYSKACZE. Nasz apartamentowiec został oddany do użytku w 2007 roku, dlatego zgodnie z polską normą musieliśmy wymienić wszystkie tryskacze, aby zachować pełne bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Nowe tryskacze są już po próbach, działają przynajmniej tak samo dobrze jak stare J, ale wiadomo przepis to przepis. Poza tym nic się tak nie zwraca jak inwestycja w bezpieczeństwo. Przy okazji w imieniu Zarządu chciałbym wszystkim mieszkańcom podziękować za zastosowanie się do próśb i wysprzątanie miejsc parkingowych z przedmiotów, które podwyższały nam wskaźniki ogniowe. Dobra robota.

 

BALKONY. Było mokro, jest sucho. Latem po odsłonięciu płyt balkonowych jak na dłoni było widać błędy projektowe, które doprowadziły do zacieków/przemoczenia balkonów. Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami – specjalny raport jest udostępniony po zalogowaniu się do panelu właściciela mieszkania na kartotekaonline.pl Remont trwał trochę zbyt długo i był męczący, za to woda spływająca po elewacji i wsiąkająca w balkon zniknęła. Odsłonięta od spodniej strony wełna mineralna po remoncie jest sucha jak wiór. I o to chodziło. Wykonawca dał długą gwarancję, ale i tak będziemy obserwowali, czy jakość utrzyma się w czasie . Zbieramy zgłoszenia od kolejnych właścicieli mieszkań na remonty balkonów. Przypominamy, że sens ekonomiczny takiego remontu zaczyna się wtedy, gdy dogadają się i zgłoszą wszyscy lub prawie wszyscy mieszkańcy w jednym pionie (drogie rusztowania!).

 

POMPA w ROZDZIELNI CIEPŁA. Wielu remontów nie widać, a ten był ważny. Wymieniliśmy jesienią kilka kluczowych elementów pieca i teraz bezproblemowo możemy cieszyć się ciepłem. Przezorny zawsze ubezpieczony.

 

ODWODNIENIE w GARAŻU. A to już plany na 2018 rok. Korytka odwodnieniowe swoje przeżyły i czas je wymienić. O szczegółach na zebraniu Wspólnoty.

 

Arkadiusz Słodkowski

Remonty i ulepszenia

 

Jesień mamy pracowitą. Trwają remonty balkonów, sauny i fitnessu.

 

Na dachu obu budynków wymieniliśmy część izolacji dachowej, aby zapobiegać przeciekaniu wody przez wentylację na niższe piętra.

Podczas remontu balkonów ekipy remontowe natrafiły na kolejne źródło zacieków. Po położeniu kilku warstw papy musimy zająć się wymianą części parapetów, które przyczyniały się do zalewania elewacji i balkonów. Remont powinien zakończyć się do końca października.

W saunie przeprowadziliśmy planowy remont i odświeżenie ścian. Nałożono także substancję przeciwdziałającą wnikaniu wilgoci.

Sala fitness doczekała się odświeżenia, zwiększyliśmy też przestrzeń dla ćwiczących rozbierając jedną ze ścianek. Planujemy dodatkowo zamontowanie okna do wietrzenia pomieszczenia i zasłonięcie szyb na korytarz mleczną folią. Prosili o to ćwiczący do ostatniego tchu sąsiedzi. Do końca roku wszystkie remonty powinny się zakończyć.

 

Arkadiusz Słodkowski

BUDOWA po sąsiedzku.

 

W maju 2017 roku rusza budowa apartamentowca Domu Development w naszym najbliższym sąsiedztwie. DD zobowiązał się wobec Wspólnoty zmniejszyć do minimum uciążliwość prowadzonych prac:

 

  • Prace budowlane generujące hałas będą się odbywały jedynie w godzinach 8:30 – 17:00;

 

  • Pojazdy przebywające na terenie Inwestycji nie będą używały sygnałów dźwiękowych, np. sygnałów cofania, w godzinach 22.00 – 8.00;

 

  • Wspólnota będzie z wyprzedzeniem informowana o koniecznych pracach, powodujących uciążliwości dla Wspólnoty, jak np. czasowa przerwa w dostawie wody, prądu etc. Wszelkie informacje w tym zakresie będą wywieszane w windach.

 

  • Do końca maja deweloper wykona ogrodzenie odgradzające teren budowy Inwestycji od terenów zielonych nieruchomości Wspólnoty.

 

Gdybyście Państwo byli świadkami niewywiązywania się z tych obietnic

lub nastąpiły inne fakty związane z budową prosimy o informację

do administratora p. Jacka Karczmarka, tel. 511 049 502

BIEGAMY na WIOSNĘ!

W siłowni pojawiła się dawno oczekiwana bieżnia.

 

Drodzy Sąsiedzi, idzie wiosna, chcemy się poruszać, będziemy teraz mogli to robić nawet mimo deszczu.

W siłowni po wstawieniu nowej bieżni mamy już naprawdę dużo sprzętu, więc będziemy myśleć o małej przebudowie wnętrza, żeby uzyskać ciut więcej przestrzeni.

Dla wszystkich wielbicieli ćwiczeń kardio, spinningu, a nawet mocnego treningu siłowego znajdzie się w naszej siłowni odpowiedni sprzęt.

Nowa bieżnia będzie dostępna po uprzednim umówieniu się na recepcji, Wspólnota będzie prowadziła ewidencję korzystających, żeby dbać o niską awaryjność urządzenia. 

Pracownik ochrony będzie wydawać magnes-przypinkę z taśmą bezpieczeństwa, abyśmy mogli ćwiczyć bezpiecznie. Dzięki taśmie z magnesem przypiętym do ćwiczącego ewentualny upadek z bieżni spowoduje natychmiastowe zatrzymanie sprzętu. Życzymy dobrej i bezpiecznej rozrywki! No i  wygrania maratonu. A jakbyście poszukiwali większej siłowni czy fitness klubu w okolicy to sprawdźcie oferty na RazDwaSport.pl

Zebranie i co dalej w 2017 roku?

Szanowni Państwo! 2016 rok upłynął pod znakiem intensywnej pracy konserwacyjnej w naszych budynkach. Listę działań przedstawiliśmy w poprzednim poście ( poniżej ). Rok obrachunkowy, mimo sporych wydatków, udało nam się zamknąć zgodnie z planowanym budżetem.

Niestety, w 2016 roku dwukrotnie zmieniały się zasady wynagrodzeń osób pracujących na umowie zlecenie, co przełożyło się na drastyczny 50% wzrost takich usług jak ochrona. Dlatego w 2017 roku – chcąc zachować równowagę budżetową i nie podnosić czynszu – musimy znaleźć wspólnie oszczędności w kosztach stałych funkcjonowania Wspólnoty. Zajmiemy się tym na zebraniu.

Kolejnym tematem, który powinien zostać omówiony na zabraniu rocznym jest stan balkonów i ich konieczny remont. Raport  z przeprowadzonego pierwszego remontu jest dostępny na naszej stronie po zalogowaniu do kartotekionline lub w formie papierowej w recepcji na parterze. Przypominam, że podjęliśmy uchwałę o dobrowolnym remoncie balkonów w podziale kosztów 50/50 między wspólnotę a właściciela mieszkania. Stan balkonów powinien nas skłonić do jednoczesnego remontu wszystkich balkonów w ramach jednego pionu. Myślę, że podejmiemy na zebraniu sensowne ustalenia w tym zakresie.

Po 10 latach funkcjonowania budynków przydałaby się także ich stopniowa rewitalizacja/unowocześnienie. Jakkolwiek odświeżenie elewacji odkładamy na czas po zbudowaniu sąsiedniego osiedla przez Dom Development (kurz), to zapraszamy do zgłaszania pomysłów na ulepszenia wnętrza budynków i ogrodu. Na przykład dość potrzebne wydaje się odświeżenie wyglądu recepcji. Inne pomysły omówimy na zebraniu, a efekt dyskusji przedstawimy właścicielom na stronie. Do zobaczenia.

 

Zarząd i Administrator

Prace wykonane w 2016r.

 

Szanowni Sąsiedzi, zbliża się koniec roku, więc w krótkim podsumowaniu zebraliśmy w punktach najważniejsze działania naszej Wspólnoty.

 

1. Najkosztowniejszą pracą było wykonanie stałego przyłącza kanalizacyjnego naszych budynków do kanału MPWiK, tym samy kończymy okres dzierżawienia cudzych rur odziedziczony jeszcze po Marvipolu. To dotychczas największa budowa/remont w historii Wspólnoty – na wiosnę rozkopany był cały trawnik na środku Alei Wilanowskiej i zajęty jeden pas ruchu.

 

2. Wykonaliśmy wzorcowy remont jednego z najbardziej zawilgoconych balkonów w budynku A (4piętrowym). Wnioski z tego remontu przekażemy Państwu na rocznym zebraniu Wspólnoty, które w związku właśnie z balkonami odbędzie się wcześniej niż zazwyczaj - do 15 lutego 2017r.

 

3. Wózkownia/Rowerownia została przygotowana do przyjęcia większej liczby rowerów - zamontowane zostały wieszaki i stojaki na kilkadziesiąt rowerów.

 

4. Nawiązany został kontakt z przedstawicielami Dom Development w celu uzyskania informacji na temat planowanych inwestycji w sąsiedztwie osiedla.

 

5. Naprawiliśmy urządzenia dla dzieci na placu zabaw. Kupiliśmy nowy domek do zabawy na plac zabaw.

 

6. Pomalowana została barierka na trapie prowadzącym na ogród, dodatkowo usunięte zostały ostre elementy wystające z lin naciągowych.

 

7. Wykonane zostało pomieszczenie w garażu na potrzeby Wspólnoty – dla wykorzystania przez firmy zajmujące się obsługą techniczną Wspólnoty.

 

8. Wykonane zostało sezonowe malowanie drewnianych  trapów. Oczyszczony został daszek altany.

 

9. Wystosowaliśmy pismo do ZDM w sprawie budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Wilanowskiej (z powodu niebezpieczeństwa potrącenia pieszych). Niestety odpowiedź była negatywna. Walczymy dalej.

 

10. Odbyło się spotkanie integracyjne Wspólnoty sfinansowane z wynagrodzenia Zarządu.

 

11. Rdzewiejąca winda dla niepełnosprawnych została oczyszczona z korozji.

 

12. Wykonany został przegląd mocowania płyt elewacyjnych. Alpiniści dokonali uzupełnienia brakujących nitów mocujących.

13. Na bieżąco kontrolujemy stan oświetlenia na klatkach, ścian na klatkach, regulujemy czujki ruchu i usuwamy przecieki w instalacji wody i c.o. W razie zauważenia jakiejś awarii prosimy o zgłoszenie tego faktu ochronie lub administratorowi.

 

14. Ponownie zostały wykonane zabezpieczania wózków na zakupy.

 

15. Odmalowana została stopa betonowa pod schodami prowadzącymi do niskiego budynku (od strony ulicy).

 

16. Firma Eko Kreska dba o roślinność na osiedlu dodatkowo wykonała nawiezienie ziemi na skarpę od strony zbocza i wykonała niski płotek ograniczający osuwanie się ziemi.

 

17. Wymieniona została uszkodzona pompa cyrkulacji ciepłej wody w kotłowni gazowej.

 

Zarząd i Administrator

Najbliższy sąsiad zza miedzy.

Dom Development ma już zatwierdzony projekt ostatniego z budowanych w okolicy budynków.

Budynek od strony alei Wilanowskiej będzie miał 10 kondygnacji (9 pięter), dalej w stronę skarpy liczba kondygnacji spadnie do 7 (6 pięter). Budowa inwestycji o roboczej nazwie „BUKOWIŃSKA” ma rozpocząć się na wiosnę 2017 roku. Dobra informacja jest taka, że to już ostatnia budowa w naszym bezpośrednim sąsiedztwie, a zła taka, że prawdopodobnie najbardziej uciążliwa, bo już bliżej Villi Mariny budować się nie da.

Pożyjemy więc w kurzu i hałasie, a na koniec będziemy mieli mniej słońca (zwłaszcza ogród i drugi budynek , ten bliżej skarpy), bowiem 9 piętrowy falowiec jest budowany od naszej zachodniej strony. Zarząd i administrator Wspólnoty spotkał się z dyrektorem budowy, aby zasugerować mu oddzielenie dodatkowym płotem działki nad skarpą graniczącą z ogrodem, tak aby budowlany zgiełk trochę odsunąć. Poprosiliśmy również o przeanalizowanie ewentualnego poszerzenia chodnika wzdłuż Wilanowskiej, aby zmieścił się tam chodnik dla pieszych i oddzielnie droga dla rowerów. DD złożył wstępną obietnicę, że wykona taki chodnik wykańczając okolicę nowego budynku.

To, co na pewno ucieszy mieszkańców Villi Mariny, to fakt, że nowy budynek nie zasłoni nam widoku ze skarpy w stronę wschodnią. Działka bezpośrednio sąsiadująca z naszym ogrodem zostanie obsadzona dodatkowymi roślinami, a obecnie rosnące nie zostaną wycięte.

Ponieważ jednak jeden obraz jest wart tysiąca słów, kończę opis i zamieszczam kilka wizualizację i plan udostępniony nam dzięki uprzejmości  DD.

 

Arkadiusz Słodkowski

Mury pną się do góry.
Co się buduje w naszej okolicy ?

W bezpośredniej okolicy naszej Wspólnoty buduje swoje nowe budynki kilku deweloperów: od ulicy Rolnej do ulicy Bukowińskiej cztery budynki stawia Dom Development. Są to inwestycje o nazwach:

 

„Dom pod zegarem” WIĘCEJ

 

„Mokotów nad Skarpą” WIĘCEJ

 

Trzecia inwestycja, która rozpocznie się w 2017 roku (tuż obok budynku Superpolisy) nie ma jeszcze swojej nazwy marketingowej (robocza to „Bukowińska”). PLAN OBOK

Są to wysokie, wielorodzinne budynki mieszkalne (od 6 do 11 kondygnacji), w dwóch z nich na parterze planowane są usługi, co być może przybliży naszą Wspólnotę do jakiegokolwiek sklepu czy kawiarni. Z drugiej strony na pewno zwiększy się ruch - zarówno pieszy, rowerowy i samochodowy. Jesteśmy w kontakcie z DD, aby doprowadzić wspólnie do budowy poszerzonego chodnika z wydzieloną drogą dla rowerów.

 

Przy alei Wilanowskiej (za nowobudowaną uliczką wjazdowa na teren DD) powstanie jeszcze biurowiec, budowa zacznie się prawdopodobnie po zakończeniu sprzedaży w inwestycji Mokotów na Skarpie.

 

Pod Skarpą swoje osiedla niskich (3 kondygnacje) kamienic miejskich stawia Novisa (Potoki Residence - gotowe) WIĘCEJ

 

oraz Rogowski Development (Ogrody Potoki - na ukończeniu) WIĘCEJ

 

Bliżej alei Wilanowskiej Rogowski zbuduje jeszcze trzy nieco wyższe budynki. Przy ulicy Sikorskiego swoją mega budowę planuje Robyg.

Powstanie tam wielkie osiedle Green Mokotów na kilkaset mieszkań. WIĘCEJ

 

W naszym interesie jest takie zaprojektowanie przez Urząd Miasta ruchu pieszego i samochodowego na Wilanowskiej, aby zmniejszyć uciążliwości płynące z dodatkowego zaludnienia okolicy (około 3-4 tys. nowych mieszkańców). W Wilanowie też się buduje, będzie tam docelowo mieszkać dodatkowe 50 tys. ludzi, co może aleję Wilanowską uczynić najbardziej zakorkowaną arterią w Warszawie. Planowana linia tramwajowa biegnąca od Dworca Południowego do Wilanowa powinna być dla nas komunikacyjnym priorytetem w rozmowach z radnymi i Urzędem Miasta.

Arkadiusz Słodkowski

e-Wspólnota Mieszkaniowa :)
Głosujemy przez internet.

No i doczekaliśmy się. Mamy stronę internetową dla Wspólnoty. Będziemy tu informować o najważniejszych sprawach dotyczących naszych mieszkań, budynków i okolicy.

 

Na stronie znajdziecie Państwo wygodny panel do kontrolowania rozliczeń własnego lokalu i do głosowania nad uchwałami wspólnoty. Wystarczy klinąć w menu głownym w klawisz "Głosowanie uchwał" lub "Rozliczenie lokali". Mamy nadzieję, że pozwoli nam to szybciej podejmować decyzje. Coraz trudniej jest bowiem uzbierać 50% głosów w jakiejkolwiek sprawie. Wiele mieszkań jest wynajmowanych, a o kontakt osobisty spracowanym właścicielom coraz trudniej. Ale od czego technologia w służbie człowieka. Jesteśmy jak Estonia: mali ale połączeni netem :)

 

Głosujmy więc przez internet.

Do wejścia na profil mieszkania potrzebne są login i hasło, które znajdziecie Państwo na każdej informacji o czynszu przysyłanej do Was listownie. W razie zagubienia hasła prosimy o kontakt z administartorem Jackiem Karczmarkiem, tel. 511049502, mail jacek.karczmarek@pmgpartner.pl

Arkadiusz Słodkowski

bottom of page